onsdag 6 januari 2010

Fortsätter med fjolårets favoriter

Jag har ju inte riktigt fattat det där med att altra saker. Jag hinner ju liksom inte med, har så många LOs och kort som skriker på att bli gjorda så tiden finns inte riktigt till. Men lite annat än LOs och kort har jag gjort även om det inte fyller några 10 platser....

I'm not so much in for altering things, I don't get the time after making my LOs and cards. But I've done these, eventhough there is not 10 of them....



När kompisarna M & K gifte sig önskade de sig pengar i bröllopspresent. För att göra det lite roligare knåpade jag ihop den här "tårtan" av spånaskar och lite scrapgrejer. I askarna la vi guldpengar och godis. Bruden måste ha uppskattat tårtan för i december beställde hon en att ge bort =)

I made this "cake" for our friends wedding. We put "goldcoins" (or 1o crone coins) and candies in the boxes. The bride must have liked it becouse she ordered one to give away a couple of months later =)




De här canvastavlorna pryder sin plats i vardagsrummet. Det var längesedan jag köpte canvasen med en tanke på att scrappa varsitt kort på barnen men jag har inte hittat inspirationen. Men så en dag när jag hade den stora turen att vinna ett kit i Inkidos bloggcandy föll det på plats. Både papper och de underbara blommorna passade perfekt med korten jag tog helgen innan när vi var ute med båten.

I have these hanging in our living room. I bought the canvas for a long time ago but I never got the right inspiration to decorate them. But then one day I was lucky to win Inkidos blog candy and the kit I won was so inspiring and lovely. Both papers and the flowers were so perfect with the photos I've taken of the boys the weekend before.



En enkel påse jag slängde ihop med halloween figurer från min Silhouette. Så kul att göra och så härliga färger.
A simple bag I made with shapes cut with my Silhouette. So fun to do and so lovely colors.

Hoppas jag har fler altrade alster att visa nästa år ;-)
Hopefully I have more altered things to show you next year ;-)

Kramelikram Veronica

6 kommentarer:

maybe*mej sa...

oj vilken tårta sen. de måste ha blivit sååå glada.
Å du.. klart du får länka till min blogg. det är bara kul. kram

Daniel August sa...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min. Det var nå en ganske flott liste dette her også da!

Har sett litt på bloggen din nå, og må si at jeg liker det ganske godt. I en frisk og herlig svensk stil. ;P

dan!el

Ps. Jeg legger deg til i listen min jeg, og ja, det er helt greit at du la til meg. ;P

Anonym sa...

Tack va gullig du är! Jag kikar ju in här hos dig ganska ofta jag också, varannan dag i princip :) Har däremot blivit lite dålig på att lämna spår efter mig under min bloggrunda. Ska definitivt börja ändra på det :) Grattis till Scrapy Land *Fab Four*, va kul! Satt precis o läste din introduction där, så klockrent svarat på alla frågor! Hihi satt här i min ensamhet (dottern sover o sambon är iväg en sväng) o skrattade gott, den dyrbara ensamtiden kunde inte tillbringas på ett bättre sätt, utanför pysselrummet dvs ;) Jag har uppdaterat min *inspirationslista* jag också, och du är såklart med där!
Förresten äälskar tårtan! Vilken otroligt kul idé, får börja hetsa killarna i omgivningen att fria till sina damer tror jag ;)Den idéen vill jag ju också prova!
Stora kramar,
Mli

Karen W sa...

Your cake is amazing. I would love to know how you did it!

I will try to stop by often

Karen W

Marianne Hope sa...

Heisann! Nydelig kake og nydelige layouter. Takk for trivelig kommentar paa bloggen min og bare kos hvis du vil ha meg paa bloglisten din:) Ha en fin helg. Kram Marianne

LollyChops sa...

I love Viggo's LO! Sooo fantastic! The colors and the painting in the back. It's really stunning!